معرفي کلينيک

کلینیک تخصصی روانشناسی کیهان در مهر ماه 1384 با مسئولیتدکتر محسن دهقانی دارای بورد تخصصی از استرالیا و عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی تاسیس شد. این مرکز ابتدا در سه حوزه اصلی بزرگسالان، کودکان ونوجوانان، و بیماران مبتلا به دردهای مزمن فعالیت خود را آغاز نمود، سپس بخش­هایمشاوره پیش از ازدواج، زوج­درمانی، خانواده­درمانی و نوروفیدبک به حوزه­های فعالیتاین مرکز اضافه شد. این کلینیک ضمن ارائه خدمات مشاوره و درمانی به آموزش و پیشگیریدر سطح وسیع نیز اقدام نموده است.

سال تأسیس: مهر 1384
مجوز: سازمان نظام روان شناسی استان تهران به شماره مجوز 241

وظایف اصلی

  • ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره
  • آموزش در حوزه سلامت روان
  • ارزیابی کارکردهای شناختی
  • تشخیص اختلالات روانی و مشکلات مراجعین
  • نیازسنجی و برنامه­ریزی دوره­های آموزشی در خصوص ارتقای سطح بهداشت و سلامتروان در جامعه

چشم انداز مرکزخدمات روان شناسی و مشاوره کیهان

امروزه خدماتروان شناختی بر سه محور پیشگیری، آموزش و درمان مبتنی است. جریان رشد طبیعی انسانها با رشته تغییرات شناختی، فیزیکی، عاطفی، اجتماعی همراه است و شاید نتوان فردیرا یافت که در طول رشد و در جریان سازگاری با تغییرات فوق دچار مشکلاتی نشده باشد.نتیجه مستقیم این مشکلات، استرس و تعارض و به تبع آن مشکلات رفتاری، هیجانی وجسمانی است. ما معتقدیم خدمات روان شناختی ضمن آنکه موجب تسهیل رشد می شود باآموزش و افزایش دانش و مهارت های افراد، از بروز بسیاری از مسائل و مشکلات روزمرهنیز پیشگیری می­کند. علاوه بر این در مواردی که افراد دچار مشکلات پیچیده و بحران­هایحاد می­گردند با استفاده از تکنیک ها و رویکردهای متفاوت درمانی، می توان نسبت بهکاهش یا رفع و حل آنها اقدام کرد. از اینرو، کلینیک روانشناسی کیهان برنامه­هایجامعی جهت ارائه به سازمان­های دولتی، شرکت­ها و موسسات خصوصی و مراکز درمانیتدوین نموده که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

خدمات ارزیابی، آموزشی، پژوهشی ودرمانی

ویژهسازمانهای دولتی، شرکت ها و مؤسسات خصوصی و مراکز درمانی

مدیریت و کادرمجرب مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره کیهان با اجرای پروژه­های ارزیابی سلامت جسمی و روانی کارکنان سازمان­های دولتی و خصوصی (همچون بانک مسکن، شرکت­های مجموعه توانیر، شرکت­های آبفا، بیمارستانآتیه و...) شناخت جامعی از مهمترین اولویت­های مؤثر در افزایش رضایت شغلی و فردیافراد دارند. از این رو با بهره­گیری از نتایجاین مطالعات برنامه­های آموزشی، مشاوره­ای و درمانی با هدف ارتقاء سطح کیفی زندگی مدیران،کارکنان و خانواده هایشان و افزایش بهره وری در سازمان ها و شرکت­ها طراحی شده است.

خدمات ارزیابی

  • مصاحبه و ارزیابی بدو استخدام پرسنل
    • هدف: بهینه نیروی انسانی جهت سازگاری نیازهای شغلی با شخصیت فرد
    • راهکار: اجرای آزمونهای روان شناختی و مصاحبه تشخیصی استخدامی
  • ارزیابی ادواری سلامت
    • هدف: بررسی سلامت جهت تشخیص و ارتقاء شاخص سلامت
    • راهکار: اجرای آزمون های روان­شناختی و مصاحبه تشخیصی
  • ارزیابی صنعتی سازمانی و شناسایی موانع بهره وری
    • هدف: کوشش در ایجاد روحیه و انگیزه بین کارکنان، برانگیختن قوهخلاقیت و ابتکار کارکنان
    • راهکار: اجرای آزمون­های صنعتی سازمانی
  • ارائه طرح های پژوهشی جهت رفع موانعبهره وری
    • هدف: کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی،کسب مشارکت افراد به منظور دستیابی به اهداف و مأموریتهای سازمان، فراهم سازی زمینهی بکار گیری تکنولوژی برتر
    • راهکار: تدوین برنامه های آموزشی با هدف
    • آشنایی افراد با نقاط قوت و ضعف خود وتأثیر آن بر زندگی شغلی، فردی و خانوادگی
    • توانایی مدیریت مشکلات زندگی و کسبمهارت­های فردی، شغلی و اجتماعی برای برخورداری از سلامت روان و احساس آرامش همراهبا موفقیت
    • آشنایی با مهارت های فرزندپروری و تربیتی مؤثر جهت بهبود کیفیت سطح بهداشت روان خانواده
    • رضایت از خویشتن
    • بهبود روابط میان­فردی
    • فراهم آوردن زمینه های رشد، توسعه وابتکار

خدمات آموزشی

  • اجرایبرنامه های آموزشی تدوین شده در قالب دوره ها و کارگاه های آموزشی
    • هدف: کاهش میزان شکایات کارکنان، کاهش نرخغیبت از کار، کاهش میزان اعمال مقررات انضباطی، افزایش نگرش مثبت کارکنان، افزایشمشارکت کارکنان در برنامه­های کاری
    • راهکار: برنامه­های آموزشی صنعتی سازمانی،برنامه­های آموزشی جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی فردی و خانوادگی کارکنان و مدیران

خدمات درمانی

  • ارائه خدمات بالینی و مشاوره به کارکنان سطوح مختلف سازمانی و خانواده های ایشان
    • هدف: کمک به رفع مشکلات کارکنان و خانواده هایشان جهت ارتقاء رضایت فرد از زندگی، احساسامنیت و آرامش در شغل و خانواده و افزایش کارایی پرسنل در محیط کار
    • راهکار:
      • ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی حضوری در مرکز کیهان
      • ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی در محل سازمان

حیطه های درمانی

  • حیطه مشکلات فردی
    • اضطراب و دلشوره
    • افسردگی و گوشه­گیری
    • وسواس
    • افکار منفی
    • بدبینی و بدگمانی
    • حواس پرتی، مشکلات حافظه، تمرکز و توجه
    • اعتماد به نفس پایین
    • پرخاشگری
    • راهکارهای مقابله با دردهای مزمن
    • اعتیاد
  • حیطه خانواده وزوج
    • چگونگی ارتباط با جنس مخالف
    • مقابله با شکست های عاطفی
    • مشاوره پیش از ازدواج
    • ارتباط جنسی رضایت بخش (سکس سالم)
    • اختلافات زناشویی
    • طلاق عاطفی
    • بی وفایی و خیانت
    • شک و بی اعتمادی به همسر
    • اختلاف با خانواده همسر
    • غلبه بر روزمرگی و یکنواختی زندگی
    • همسران در آستانه طلاق
    • سازگاری بعد از طلاق
    • ازدواج مجدد
  • حیطه کودکان
    • پرخاشگری
    • کمبود توجه و تمرکز
    • بیش فعالی
    • جیغ و داد و قشقرق
    • لجبازی
    • کم رویی
    • اضطراب جدایی
    • ناخن جویدن
    • ترس­های شبانه
    • مدیریت بازی در دنیای مجازی
    • ترس از مدرسه
    • اختلالات یادگیری
    • بازتوانی شناختی
    • هنر درمانی
    • بازی درمانی
  • حیطه نوجوانان
    • استقلال، نافرمانی و سرکشی
    • سازگاری با تغییرات جسمانی و روانی دوران بلوغ
    • اضطراب، افسردگی و وسواس در نوجوانی
    • ارتباط با همسالان و جنس مخالف
    • کم­رویی و گوشه گیری
    • پیشگیری از رفتارهای پرخطر مانند بزهکاری، اعتیاد، ......
    • افت تحصیلی
    • آمادگی برای انتخاب رشته و شغل

خدمات نوروتراپی و بازتوانی شناختی مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره کیهان

نوروفیدبک

یکی از نشانه­های عملکرد سیستم عصبیالگوی امواج مغزی است که در صورت تجربه حالات منفی مثل افسردگی و اضطراب، الگویکارکرد آن مختل می­شود و نوروفيدبك روشی است که کنترل ارادي بر الگوهاي امواج مغزيبرای برطرف کردن حالات منفی مذکور را تقويت مي­كند.

در این روش دستگاه نوروفیدبک امواجمغزی را به کامپیوتر منتقل کرده و برروی آن تجزیه تحلیل انجام می دهد و فرد می­تواندامواج مغزی خود را روی مانیتور مشاهده کند. متخصص درمانی نیز دستگاه را طوریبرنامه ریزی می­کند که بیمار بتواند امواج مغزی مفید را افزایش و امواج مزاحم را کاهشدهد. در این روش هیچ نوع سیگنالی وارد مغز نمی­شود و تنها می توان امواج مغزی راکنترل کرد.

  • حیطه های درمانی نوروفیدبک
    • افسردگی
    • اضطراب
    • میگرن
    • بیش فعالی کودکان
    • اختلالات یادگیری
  • تاثیرات نوروفیدبک بر عملکردهای ذهنی
    • ایجاد حالات پیشرفته­ای از حالت ذهنی
    • افزایش عملکرد ذهن
    • افزایش توان فکری
    • تقویت تصمیم­گیری، برنامه ریزی
    • کنترل هیجانات
    • افزایش توجه، تمرکز، حافظه
    • افزایش مهارت خود تنظیمی

بخشی ازبرنامه­های آموزشی اجرا شده متناسب با نیازهای مراکزآموزشی دولتی و خصوصی

برگزاری کارگاه "ارتباط موثر"، "مدیریت خشم" و "مدیریت زمان" در شرکت فناپ

برگزاری دوره­های آموزشی "خودشناسی"، "مدیریت اضطراب و وسواس" در هنرستان هنرهای زیبا

برگزاری شش جلسه کارگاه آموزشی "اصول و موفقیت درکار تیمی"،"مسئولیت پذیری"، "ارتباطمؤثر"، "کنترل خشم"، "مهارت­های زندگی (مهارتحل مسئله، مهارت حل تعارض، مدیریت زمان)"، "اصول موفقیت در کارتیمی" در بیمارستان آتیه

برگزاری کارگاه "درمان اختلالات جنسی"، "مشاوره پیش از ازدواج" در کلینیک مشاوره رها و کلینیک مشاوره و خدمات روانشناسی کیهان

برگزاری کارگاه "چگونه دوران نوجوانی را برایفرزندم خوشایند سازم؟ (آشنایی با بلوغ)"، "مدیریت زمان" در مدرسه راهنمایی دکتر محمود افشار

برگزاری کارگاه "تربیت جنسی" در کلینیکروانپزشکی دکتر امامی

برگزاری کارگاه "آموزش درمان شناختی رفتاری مقدماتیویژه دانشجویان" در کلینیک دانشگاه تهران

برگزاری کارگاه­های "بازی درمانی و ارتباط با کودک" دربیمارستان محک

برگزاری کارگاه­های "آموزش روانشناختی خانواده" در بیمارستان طالقانی